ARBEIDSREGLEMENT EN POLICIES

Op 1 dag leer je het verschil tussen een arbeidsreglement en policies en hoe beiden optimaal in te zetten. Je krijgt een overzicht van wat moet en wat kan worden geregeld in het arbeidsreglement en gaat naar huis met tal van voorbeeldclausules en nuttige tips & tricks.

Na deze opleiding kan je zelf aan de slag met het arbeidsreglement van jouw onderneming en heb je de nodige inspiratie om een aantal afspraken vast te leggen in policies.

Bijkomend krijg je toegang tot volgende tools & templates om zelf meteen aan de slag te gaan:

  • Checklist verplichte vermeldingen in het arbeidsreglement
  • Template arbeidsreglement
 

1. Arbeidsreglement

  • Wat is de juridische waarde van een arbeidsreglement ?
  • Welke zijn de verplichte vermeldingen ? Wat zijn de facultatieve vermeldingen ?
  • Wat zet ik in ons arbeidsreglement, wat regel ik in een policy ?
  • Welke procedure moet ik naleven om het arbeidsreglement te wijzigen ?
  • Hoe kijkt de sociale inspectie naar mijn arbeidsreglement ? (praktijk cases en relevante rechtspraak)
  • Wat zijn de sancties wanneer mijn arbeidsreglement niet in orde is ?

2. Policies

  • Wat is de juridische waarde van een policy ?
  • Welke policies zijn mogelijk ?
  • Car policy
  • Bike policy
  • GSM policy
  • Social media policy
  • Internet en e-mail policy
  • Policy onkostenvergoedingen
  • Telewerk policy
  • Cafetariaplan policy

3. U krijgt in elk geval een antwoord op volgende vragen:

  • Is ons arbeidsreglement wettelijk gezien in orde ?
  • Welke aanpassingen zijn noodzakelijk/wenselijk ?
  • Waar kan ons arbeidsreglement “geoptimaliseerd” worden ?
  • Hebben wij de nodige policies en zijn deze in orde ?
TIP: breng zeker uw arbeidsreglement en/of policies mee!

 

 

 

 

 

Wil u meer dan een standaardmodel kopiëren en echt een arbeidsreglement maken op maat van uw onderneming? Dan is deze opleiding iets voor u!

Wij raden deze opleiding aan voor HR-medewerkers, HR-business partners, HR-managers, (nieuwe) personeelsmedewerkers, payroll medewerkers, bestuurders.

Data & Locaties

Deze opleiding wordt georganiseerd op volgende data en tijdstippen, telkens van 9:00 tot 17:00::

Vrijdag 25 juni 2021 – Online – Teams vergadering (€ 400)

Je krijgt van ons

2 dagen interactieve training van een professionele trainer
Cursusmateriaal, inclusief tips & tricks om je nadien zelf verder te verdiepen in de materie
1 uur gratis individueel advies op afstand
1 week onbeperkt toegang tot de video’s in onze full database “Arbeidsrecht voor HR”.

Ingevolge Covid-19 zetten wij momenteel volledig in op online leren en worden geen opleidingen op locatie ingepland.

 

Deze opleiding wordt gegeven door Els De Coninck. Zij heeft een passie voor arbeidsrecht die ze vol enthousiasme overdraagt op de deelnemers.

De troeven van Els:

  • Licentiaat rechten met bijkomende master sociaal recht
  • 15 jaar professionele ervaring in arbeidsrecht en HR als advocaat, trainer, adviesverlener, consultant, interim manager
  • Vanuit haar ervaring als advocaat en adviseur heeft Els een duidelijk zicht op de belangrijkste reflexen waarover elke personeelsmedewerker en people manager zou moeten beschikken
  • Els heeft al 10-tallen arbeidsreglementen opgesteld en aangepast. Vanuit haar ervaring weet zij welke clausules nuttig zijn om van uw arbeidsreglement een toppertje te maken
  • Als advocaat verdedigde Els meermaals werkgevers n.a.v. sociale inspectie m.b.t. forfaitaire onkostenvergoedingen, privé-gebruik van laptops en gsm’s,…
  • Els vertaalt juridische regels naar concrete en praktische mensentaal. Zij brengt het sociaal recht tot leven. De deelnemer krijgt van haar geen droge materie, maar toffe toepassingen en praktijkvoorbeelden, gekruid met de nodige HumoR.

 

 

 

 

Pin It on Pinterest

Deel deze informatie met je collega's!